Jezelf als merk naar buiten brengen of niet?

Bijgewerkt: jan 24



Wanneer je start met een Netwerk Marketing business is altijd de vraag.. Ga ik mijzelf als merk profileren of post ik zonder duidelijk doel? Ik raad je aan om juist wel een merk te bouwen om jou heen. Er zijn leiders in de Netwerk Marketing die zeggen dat je alleen de producten en het bedrijf zelf in de spotlight moet zetten. Daar zijn veel meningen over verdeeld, maar een merk bouwen is echt wel belangrijk. Het gaat namelijk op jou en niet om de producten of het bedrijf.


Heb ik dan een groot budget nodig?


Je hoeft een merk bouwen niet groot te zien. Je hoeft geen duizenden euro's te hebben om aan je merk te besteden. Natuurlijk! Je kan veel sneller groeien, wanneer je dit hebt, maar het is niet nodig. Het duurt alleen langer om de juiste mensen aan te trekken.



Waarom vertellen sommige leiders dat dit niet hoeft?


Simpel.. Het is namelijk een stuk makkelijker om mensen te leren dat ze tegen iedereen moeten praten of op Social Media iedereen moeten aanspreken en te vertellen over het bedrijf en de producten die ze verkopen of de diensten die ze aanbieden. En dit doe je dan de hele dag, waardoor je ook veel nee's zult krijgen.


Het is voor leiders veel makkelijker om dit aan te leren waarmee ze een resultaat gaan behalen dan te leren hoe iemand een merk opbouwt. Het is namelijk niet makkelijk om iemand te leren hoe je Personal Branding gebruikt, want dit heeft tijd nodig.


We weten allemaal dat het alleen voor korte termijn is, wanneer je in deze cirkel blijft zitten en de mensen om je heen gek maakt met telkens dezelfde verhalen over de producten en het bedrijf. Je eigen online bedrijf kan niet groeien en je zit vast. Dat gaat ervoor zorgen dat je minder gemotiveerd raakt en op den duur stopt. Zonde eigenlijk, want het is helemaal niet nodig. Natuurlijk ga je te maken krijgen met ups en downs, maar dit is heel normaal wanneer je een eigen online business hebt.


Een eigen online business opzetten heeft tijd nodig. Dit is niet in een week gedaan en ook niet in een half jaar.

Ik heb niet genoeg ervaring. Kan het dan toch?

Natuurlijk kan het! Ook al ben je geen expert in je business.


De meeste mensen denken dat het naar buiten brengen van jezelf als merk pas is voor mensen die hoger in de business zitten. Wanneer ze expert zijn in iets, omdat ze dit al jaren doen. De meeste mensen hebben de volgende redenen:


- Ik weet niet wat ik andere kan trainen.

- Ik ben nog geen expert.

- Ik heb nog niet genoeg resultaten geboekt.


En natuurlijk, is de vraag terecht: "Wat heb ik als expertise?" Een goede vraag, wanneer je net start in de business. Waarschijnlijk heb je al bepaalde skills/ervaring, maar geloof mij.. Je hoeft helemaal geen expert te zijn om een merk te creëeren, waarmee jij jouw online business bouwt.


Jij helpt jouw team en de mensen die je volgen door waarde te geven. Tips waar ze mee vooruit kunnen. Ze moeten het zelf doen, maar door de waarde die jij geeft, bouw je aan een expert status. Het gaat om de gun-factor. Wanneer mensen iets van jou kunnen leren, zullen ze ook sneller bij jou een product bestellen of teamlid worden.


Ben aanwezig, geef waarde en laat mensen weten dat je bestaat.

Het enige wat je hoeft te doen is consequent zijn en over de onderwerpen praten die jou de hele dag bezig houden. Je merk zal dan vanzelf tot leven komen en zich uitbreiden. De key is om zichtbaar in beeld te blijven, zodat mensen je zien.



Jezelf als merk profileren heeft echt tijd nodig.


Zoals ik al aan gaf hier boven. Jezelf als merk profileren kost tijd. Ga je dit niet doen, zal je alleen voor de korte termijn succes behalen, maar je wilt juist lange termijn succes.


Alleen lange termijn succes, zorgt voor tijd- en financiële vrijheid.

Een lange termijn game-plan is hiervoor nodig. Wil jij starten met je online business in Netwerk Marketing? Zorg dat je een goed plan maakt voor de lange termijn. Wat is je visie en wat wil je bereiken?


Door namelijk een merk te bouwen ga je op de lange termijn mensen krijgen die naar jou toe komen en in je team willen of jouw product willen kopen.


JIJ bent het merk, en JIJ bent de expert. Niet het product of het bedrijf waar je mee samen werkt.


Liefs,

Bianca


0 keer bekeken
Contact

Bianca Bisschop

Messenger: m.me/biancabisschop.nl

info@biancabisschop.nl

Tel: 06-18054683

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

© 2019 by Bianca Bisschop.