Personal Branding als drijvende kracht achter je online business.


Denk jij dat een eigen merk alleen behoort tot de grote bedrijven zoals Nike, McDonald's en alle andere grote bedrijven die veel geld in hun bezit hebben?


Heel veel Online business eigenaren denken dit, maar juist het tegendeel is waar. Personal Branding is wat verschillend voor grote bedrijven, omdat zij daar ook een grote zak geld voor hebben. Zij betalen miljoenen om hun merk naar buiten te brengen.


Maar mensen zoals jij en ik, hebben die miljoenen niet op de bank staan of onder het bed in een sok liggen. Tenminste, de meeste van ons niet. Dus daarom is het juist zo belangrijk om een Personal Brand te creëren. Het is net zo belangrijk voor jou als voor een groot bedrijf om naar buiten te treden als merk.


Hoe bouw je een Personal Brand?


Je Personal Branding is de drijvende kracht achter jouw online business. Jij bent namelijk de eerste die mensen zien, voordat ze weten wat je verkoopt. Het is dus belangrijk dat de eerste indruk goed is.


Wanneer de eerste indruk goed is, zullen mensen je gaan waarderen (volgen). Dit zorgt ervoor dat ze sneller bij jou een product zullen kopen dan bij iemand anders. Zij hebben namelijk al het gevoel dat ze jou kennen.


Dat is de rede waarom het zo belangrijk is om een Personal Brand om je heen te bouwen. En dat hoeft niet moeilijk, maar het zijn wel een aantal stappen die perfect moeten staan, zodat je een helder beeld hebt van wie jij bent en wie jij gaat helpen.

Jezelf als merk profileren heeft dus niets te maken met het saldo wat jij op je bank hebt staan.


Heel veel dames die een online business bouwen laten zich tegenhouden door het zinnetje hierboven. Ze denken dat je eerst heel veel geld moet verdienen, voordat je een eigen merk mag bouwen. Dat is echt niet zo.


Juist door een eigen merk te bouwen vanaf de start, ga jij een ander saldo op je bankrekening krijgen. Daarbij is het wel belangrijk dat je de juiste stappen zet om jezelf als merk naar buiten te brengen.


Je wilt geen wandelend reclamebord worden van het product of het bedrijf waarmee je werkt. Daar gaat je banksaldo niet van groeien. Je moet echt waarde bieden en dat moet meteen duidelijk zijn.


Potentiële klanten willen binnen 3 seconden of minder weten wat ze aan jou hebben. Wanneer iemand jou website of FB pagina bezoekt, moet het binnen 3 sec. duidelijk zijn wat jij doet en vooral wat hun voordeel is wat ze kunnen behalen.


Mensen kunnen namelijk maar 8 seconden hun aandacht op iets houden. Een goudvis kan dit 9 seconden. Dus het is belangrijk dat iemand meteen kan zien welke waarde jij hebt te bieden.


Het gaat niet om het product of de business opportunity die jij te bieden hebt, maar om jou. Wat is de waarde die jij een ander kan geven, waardoor ze bij jou een product zouden kopen.

Bijvoorbeeld je werkt in de Fitness & Health industrie. Dan zou je bijv. sportschema’s kunnen gaan aanbieden en veel waarde weg kunnen geven over verschillende workouts voor thuis. Gezonde ontbijtjes. Hoe je in kleine stapjes naar een gezonder leven kan. Dat is waarde wat je extra toevoegt, zodat iemand jou leuk gaat vinden en bij jou een product zal bestellen.


Wanneer iemand op jou website of FB pagina komt, zijn ze al op zoek naar iets. Ze hebben iets nodig. Informatie. Kennis. Een oplossing voor hun probleem.


Dus wat je wilt laten zien is op je omslag van je FB profiel: Wie ben je en welk probleem kan jij oplossen voor iemand. Met welk probleem kunnen ze naar jou komen, zodat jij ze kan helpen?


Je werkt via Social Media, omdat daar je doelgroep aanwezig is. Zie Social Media dan wel zakelijk, anders zul je nooit de mensen aantrekken die bij jou willen kopen.


En dit alles heeft te maken met Personal Branding. Daarom is het zo belangrijk om de basis van je Personal Branding goed te hebben. Ik heb de Personal Branding Succes Challenge gemaakt, waarin we in 5 stappen de basis neer gaan zetten voor je Persoonlijke merk.


Ben jij er klaar voor om mee te doen? Je kunt je gratis inschrijven via de banner. Let op! Deze challenge is van 10 t/m 14 februari 2020. Daarna zal deze weer plaatsvinden in mei 2020.


26 keer bekeken
Contact

Bianca Bisschop

Messenger: m.me/biancabisschop.nl

info@biancabisschop.nl

Tel: 06-18054683

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

© 2019 by Bianca Bisschop.