Wat is Attraction Marketing?

Bijgewerkt op: 31 jul.



Wat betekent Attraction Marketing voor je online business?

Wanneer je geïnteresseerde klanten en prospects aantrekt door waardevolle content te maken met een oplossing die jou doelgroep wil zien voor hun grootste challenges, problemen en pijntjes, zodat zij vooruit kunnen met het opbouwen van hun online business.


De belangrijkste regel hierbij is: Laat jezelf zien, zodat je mensen aantrekt naar jou. Wat je nooit moet doen is reclame maken voor het bedrijf of de producten. In feite vertel je nooit precies wat het is.


Bijvoorbeeld: Laten we zeggen dat je partnerbedrijf een health & wellness bedrijf is en het belangrijkste product van hen is een afval supplement.


Wat je niet moet doen bij Attraction Marketing.

Spam nooit de producten op je tijdlijn en gebruik vooral geen link direct naar het product.

Waarom? Ze gaan alles opzoeken over het product, komen bij een ander en mochten ze het dan willen, bestellen ze het bij de ander. Of ze zullen reacties onder je posts zetten, die je eigenlijk helemaal niet wilt.


Mensen hebben dit allemaal al gezien. Er komt al zoveel voorbij op de social kanalen en niemand geeft er wat om. In feite, het product is waarschijnlijk niet heel veel anders dan een ander product wat je op de markt kunt krijgen. Dat is namelijk het eerste wat ze zien. Voor hen zijn het allemaal afval supplementen. Wees dus geen spammer.


Wil je weten hoe je dit wel doet? Lees dan vooral verder. Om te starten is het ook belangrijk om te leren hoe jij jezelf laat zien. Dit leer je met de gratis guide die je via de link hieronder kunt downloaden.



De juiste manier bij Attraction Marketing

Praat niet over je producten, maar praat wel over de resultaten die het product je gebracht heeft of nog steeds brengt. Laat zien wat het heeft gedaan om jouw probleem of dat van een ander op te lossen.

- Praat dus over de oplossing die jouw publiek nodig heeft bij hun probleem.

- Geef waardevolle content weg waarin de vragen waar je publiek mee zit beantwoord zullen zijn.

- Je publiek wil graag afvallen, toch? Maak content dat hen tips geeft over hoe ze dit kunnen doen. Bijvoorbeeld: Ik heb zojuist een nieuwe fat burning cheat sheet gemaakt. Het bevat zeven simpele ochtend rituelen om 5 kilo kwijt te raken in 30 dagen, zonder te sporten. Ik ben er heel enthousiast over. Laat me weten in een reactie als je deze ook wilt ontvangen.


Opbouw van een Facebook Live

Stel je wilt live gaan op Facebook als strategie om een product te verkopen.


Wat je niet doet is het volgende:

- Ga niet live en begin over hoe goed dit product wel niet is. Dat is namelijk juist de manier om ze zo snel mogelijk weer weg te laten gaan van je live. Waarschijnlijk zullen ze zeggen: 'Ik ben mij hele kast al vol liggen met zulke supplementen en ze werken eigenlijk allemaal niet'.


Wat je wel doet is dit:

Geef waarde weg in je live door bijvoorbeeld als titel te schrijven: 7 tips om ..... kilo in 30 dagen kwijt te raken. Met een live als deze geef je echte waarde weg. Daar heeft je doelgroep echt iets aan.

Doe niet moeilijk over het bedenken van de tips. Via google kun je heel veel info vinden. Gebruik deze tips en deel ze.


Aan het einde van je FB Live:

De laatste tip gebruik je om de voordelen van je product te benoemen. Je praat nog steeds niet over je product specifiek, maar je geeft op deze manier wel een hint over het product. Aan het einde van je tips gebruik je een call-to-action voor meer info.

- Laat een reactie achter.

- Stuur me een pb bericht etc.


Gebruik altijd waardevolle content.

Content dat de problemen oplost van je publiek, terwijl je hen meteen warm maakt voor je product. Dat is het opbouwen van vertrouwen. Alles draait om vertrouwen krijgen van je publiek. Bedenk maar eens wat er gebeurt, wanneer ze je vertrouwen en bij jou de producten bestellen. Niet meer spammen of andere rare posts bedenken, maar gerichte waardevolle content maken, waardoor mensen je gaan volgen die al interesse hebben in jou.